Povečanje dobička s pomočjo pridobivanja novih kupcev

Kot lastnik podjetja se zagotovo sprašujete, kako vedno znova pridobiti nove stranke in hkrati povečati dobiček. Na prvi pogled se to zdi malo utopično in skoraj nemogoče, saj je ponavadi pridobivanje novih strank kar 10-krat dražje kot obdržati obstoječe stranke, pa vendar brez novih strank podjetje ne more rasti in povečevati dobička. Nove stranke so torej nujna stopnica na poti do uspešnega poslovanja.

Potrebe novih kupcev bodo zagotovo drugačne od potreb že obstoječih strank, kar je lahko odlična motivacija za podjetje, da se še bolj potrudi zadovoljiti potrebe na obeh straneh, uvaja novosti in postane bolj inovativno. Poleg tega imajo novi kupci drug krog znancev in prijateljev, ki za podjetje pomenijo nove potencialne stranke. Dejstvo je namreč, da se bo zadovoljna stranka ne samo vedno znova vračala, temveč bo tudi pripovedovala o svoji pozitivni izkušnji z določenim ponudnikom. Seveda zadeva deluje obojestransko in se še hitreje kot pozitivne, širijo negativne informacije. Poceni so se pridobivanja novih strank lotili v podjetju, ki se ukvarja s prodajo kozmetike ter v podjetju, ki se ukvarja s prodajo okrasnih rastlin za domače vrtove, to isto tehniko pa seveda uporabljajo tudi mnoga druga podjetja, vendar nekatera že preveč vsiljivo. Za vsako novo stranko, ki jo pridobi že obsoječa stranka, le-tej podarijo darilo v vrednosti maksimalno 10 EUR, medtem ko mora biti nakup nove stranke višji od 15 evrov. Novi stranki seveda pri naslednjem nakupu priznajo popust v vrednosti 20 % in jo tako pritegnejo k vnovičnemu nakupu in k pridobianju novih strank brez posebne in drage oglaševalske kampanije.

Ne več tako nov način pridobivanja novih strank in hkrati povečanja dobička je t.i. nadprodaja (angl. upselling). Kaj to pomeni? Zadeva je čisto preprosta, in sicer gre za prodajo z namenom iztržiti čim več že pri prvi prodaji novi stanki in je dobiček večji od stroška, ki je nastal za pridobitev kupca. Strankam je potrebno povedati, da za malo več denarja lahko dobijo namesto osnovnega izdelka razširjenega/nadgrajenega. Če imate to možnost, jim oba izdelka seveda pokažite za primerjavo. Stranke namreč zaslužijo korekten odnos tudi z vaše strani, zato naj bodo izdelki, ki jih ponujate, najboljše kakovosti, saj se bo vrnila in pozitivne informacije širila le zadovoljna stranka.
Ena izmed uspešnih metod za pridobivanje strank je tudi dajanje brezplačnih vzorčkov potencialnim strankam, po možnosti takih, ki ste jih tudi vi dobili kot vzorčke po znižani ceni od svojih dobaviteljev kot darilo za zvestobo. Te vzorčke naj imajo stranke na 10-dnevnem preizkušanju, nato naj jih v primeru, da z njimi niso zadovoljne vrnejo, drugače jim pošljete račun.

Organizirajte brezplačni seminar za potencialne kupce, da jih seznanite z novostmi. Na seminarju seveda ponudite možnost prodaje nekaterih izdelkov ter naročilo ostalih izdelkov ali storitev, zagotovo pa pri povečanju dobička s pomočjo novih kupcev deluje formula uspešne trženske akcije, ki je sledeča: vaš izdelek + primerna nagrada = povečana prodja => povečanje dobička. Formula bo delovala še bolje, če boste upoštevali in omejili čas, ko bodo novi kupci dobili narado in odziv bo še višji.

Ker pa je odzivov toliko kot je posameznikov, je dobro, da pozorno opazujete, kaj se dogaja v vaši panogi, prav tako pa morate vedeti, kaj se dogaja v drugih panogah. Če nekaj dobro deluje v panogi A bi po vseh pričakovanjih moralo dobro delovati tudi v panogi B, poiskati je seveda potrebno stično točko in posledično pravo rešitev. To je seveda še najtežja naloga pri iskanju novih kupcev in ustvarjanju dobička, vendar si lahko pomagate na najpreprostejši način, in sicer vprašajte sebe, kaj je delovalo na vas, ko ste kupovali.Vprašajte se, zakaj ste določen izdelek/storitev kupili, nato pa to isto načelo poskušate uporabiti pri prodaji svojega izdelka, upoštevajoč vsoto, ki ste jo pripravljeni plačati za novo stranko, ki vam bo v določenem času povečala dobiček.
(Vir: www.infovet.si)