Kako narediti spletno stran, ki bo prodajala – II. del?

Tehnologija je danes tako napredovala, da smo že zdavnaj prerasli fazo, ko je bilo dovolj že, da smo imeli na internetu spletno stran. Razvoj tehnologije, huda konkurenca in različne oblike optimizacij in drugih marketinških prijemov za učinkovito spletno prodajo, so nas dobesedno prisila v razmišljanje o učinkoviti, prodajni spletni strani, ki bo zadovoljila želje in pričakovanja obiskovalcev. Danes skoraj ni storitev ali izdelkov, ki jih potencialni kupci ne bi iskali s pomočjo interneta. Spletna stran je ogledalo vašega podjetja ali organizacije. Takšen kot je odsev, takšno sporočilo puščate obiskovalcem. Več informacij kot boste objavili, več bo možnosti, da boste obiskovalce prepričali, da ste prava izbira (program dejavnosti, katalog izdelkov, itd.). Pokažite obiskovalcem, da se trudite zanje in jih cenite. Kajti dobro mnenje vodi v zaupanje in dobro sodelovanje, dobro sodelovanje pa krepi in širi vase poslovanje.

V času gospodarske krize so podjetja primorana v iskanje učinkovitejših rešitev prodaje. Spletno trženje ponuja nekaj ključnih lastnosti, ki jih tradicionalni komunikacijski kanali ne:

MERLJIVOST: Pravilno zastavljeno spletno trženje nam omogoča merjenje prav vseh elementov, ki vplivajo na konverzijo oz. končni nakup. S primernim pristopom in dobro analizo lahko tako hitro in učinkovito ugotovimo, kaj deluje in kaj ne.

DOSEG: Internet je največji komunikacijski medij na svetu. Tudi najmanjšim podjetjem omogoča, da lahko v zelo kratkem času dosežejo praktično celotno populacijo sveta. Internet uporablja že več kot polovica Slovencev, skoraj 400 milijonov Evropejcev in več kot 1,2 milijarde zemljanov.

AŽURNOST: Glede na to, da gre za digitalni medij, lahko svoje oglase in trženjske kampanje, kadar ugotovimo, da ti ne dosegajo rezultatov, spremenimo praktično v trenutku. Tega ne omogoča noben drug komunikacijski kanal.

CENOVNA UGODNOST: Internet je eden najugodnejših medijev. Zmotno je prepričanje, da je internet zastonj ali poceni medij, nam pa glede na rezultate ponuja najboljše razmerje med vložkom in izkupičkom.

Kot smo že napovedali v prejšnjem članku se bomo danes posvetili predvsem temam o izbiri pravega ponudnika za izdelavo spletne strani, sami izdelavi in oblikovanju spletne strani in promociji oz. privabljanju potencialnih kupcev.

IZBIRA PRAVEGA PONUDNIKA ZA IZDELAVO SPLETNE STRANI

Ko se odločate za izdelavo spletne strani lahko v prvi vrsti izbirate, predvsem glede na vaš razpoložljiv čas in sredstva, med tremi načini:
– Najem grafičnega oblikovalca,
– Samostojna izdelava spletne strani,
– Izbira on-line orodja za izdelavo spletne strani.

Vsaka izmed možnosti ima svoje prednosti in slabosti. V prvi vrsti pa si morate pri sebi odgovoriti na poglavitno vprašanje koliko časa lahko posvetim spletni strani, s kakšnimi znanji razpolagam in kakšno so mi razpoložljiva sredstva za izdelavo spletne strani.

Najem grafičnega oblikovalca vam zagotavlja, da boste dobili lepo oblikovano in všečno spletno stran. Žal boste pri tem soočeni z visoko ceno in velikim vložkom vašega časa v pripravo določenih tekstovnih materialov in testiranj ali spletna stran deluje v skladu z vašimi željami in pričakovanji. Zavedati se morate, da so grafični oblikovalci umetniki, ki imajo določeno grafično znanje in smisel za estetiko, niso pa toliko vešči na področju vodenja projektov in komunikaciji s končnim naročnikom. Iz lastnih izkušenj vam lahko zagotovim, da se boste v tem primeru morali zelo potruditi za uspešno komunikacijo s programerjem, če boste želeli, da bo spletna stran narejena po vaših pričakovanjih.

Samostojna izdelava spletne strani se sicer sliši zelo privlačno in cenovno ugodno, vendar bo od vas zahtevala dodatna usposabljanja na področju programiranja in grafičnega oblikovanja. Če niste pripravljeni posvetiti ogromno svojega časa učenju in izdelavi spletne strani, potem vam odsvetujem, da se lotite izdelave spletne strani v lastni režiji. Če pa imate veliko željo in po možnosti že določena predznanja, pa vam polagam na srce, da se zaženite v izdelavo spletne strani v lastni režiji, saj boste imeli večino projekta popolnoma pod nadzorom, prav tako pa bo izdelek narejen po vaših željah in pričakovanjih.

Izbira on-line orodja za izdelavo spletne strani vam lahko v prvi vrsti prihrani ogromno denarja in časa, po drugi strani pa se boste morali sprijazniti s standardnim zgledom in omejenimi možnostmi administriranja svoje spletne strani. Vsekakor je danes na trgu ogromno ponudnikov tovrstnih storitev, ki ponujajo različne oblike in funkcionalnosti spletnih strani, vendar boste morali kar dobro naštudirati posamezne ponudnike in njihove produkte, preden se boste lahko z gotovostjo odločili za primernega. To bo od vas zahtevalo kar nekaj časa in tudi energije, zato je zelo pomembno, da preverite kaj vam posamezni ponudniki poleg običajnih grafičnih modulov še dodatno ponujajo (domena, gostovanje, newsletter, nakupovalno košarico, grafični dizajn, tehnično podporo, itd.). Vsi ti elementi, ki niso zajeti v osnovni ponudbi, lahko na koncu bistveno podražijo celotno zadevo.

IZDELAVA IN OBLIKOVANJE SPLETNE STRANI

Izbira pravih ključnih besed, loga za podjetje, priprava vsebine, izbira barve za grafični dizajn ter določitev interaktivnih elementov, ki spletno stran naredijo učinkovito in funkcionalno, so stvari, ki jih boste morali določiti sami. Saj se tudi sami najbolje spoznate na vaš posel. Vendar je zelo pomembno, da se tega lotite preudarno in da naredite optimizirano, interaktivno in učinkovito spletno stran.

Vsebina spletne strani je verjetno najbolj pomemben element, da bo ta uspešna. Včasih se zgodi, da ima spletna stran zadosti informacij, ki pa so predstavljene nejasno, nepovezano, neizpostavljeno in niso ažurirane. Kako lahko potem zamerimo obiskovalcem, ki gredo raje na drugo spletno stran? Zavedajte se, da bo obiskovalec na vaši spletni strani prebral le nekaj prvih vrstic, če ga bo seveda najprej pritegnil naslov. Temu sledi »v oči vpadajoča« vsebina, ki mora obiskovalca prepričati, da klika po spletni strani. Uporaba odebeljenega besedila, seveda v meri dobrega okusa, je priporočljiva na prvi strani, predvsem za izpostavljene prednosti, na katere naj bi najprej naletel morebitni internetni obiskovalec.

Optimizacija spletne strani je zelo pomemben dejavnik, če želimo, da bo naša spletna stran visoko uvrščena v iskalnikih in bomo na ta način dobili več obiska in s tem več potencialnih novih kupcev. Za to je potrebno malo več dela in kreativnega razmišljanja – za ključne besede izbirajte raje besede, ki opisujejo vašo dejavnost in so hkrati enostavne.

Dodajte interaktivno vsebino na vašo spletno stran, ki bo vključevala tudi možne načine komuniciranja potencialnih kupcev z vami osebno, preko forumov ali kontaktnih obrazcev. Danes se ljudje vedno bolj odločajo za uporabo spletnih obrazcev, kot pa osebnega kontakta po telefonu ali elektronski pošti.

Izdelava seznama za e-mail marketing je tako potrebna kot je vsako jutranje pitje kavice ali branja časopisa. Obiskovalci morajo biti redno informirani o vsem. Potrebno jih je redno opominjati na izdelke ali storitve, ki jih ponujate. Ko jih bodo rabili bodo vedeli kje poiskati informacije ali pomoč. Pri kreiranju e-mail baze je potrebno biti zelo pazljiv na kakšen način pridobite informacije in dovoljenje potencialnih strank, da jim sploh lahko pošiljate oglasna sporočila. Za pošiljanje e-mail kampanj so zelo priročna on-line orodja in podobni programi za masovno pošiljanje e-sporočil, ki vam omogočajo, da svojo ponudbo pošljete hkrati tudi na več naslovov, omogočajo vam informacije kdo je datoteko odprl in kaj je kliknil, prav tako pa omogočajo avtomatsko odjavo iz seznama prejemnikov v primeru, da prejemnik obvestila tega ne v prihodnje ne želi več prejemati.

PROMOCIJA SPLETNE STRANI

Morda se sliši nesmiselno, vendar če spletne strani ne boste ustrezno oglaševali in je predstavili potencialnim kupcem, potem s samo prodajo preko spletne strani ne bo velikega učinka in zaslužka. Potrošniki se danes zelo dobro zavedajo enostavnega dejstva, da lahko najceneje kupujejo preko interneta. Večina uporabnikov interneta, preden se odloči za nakup, preveri ponudbo na internetu in pri konkurenci. Za to uporabljajo najbolj priročne in splošno razširjenje brskalnike kot so Google, Najdi.si, Yahoo, itd. In ravno iz tega vidika je uvrščenost na teh iskalnikih ključnega pomena za povečanje obiska vaše spletne strani.

Za oglaševanje lahko danes uporabite več načinov promocije vaše spletne strani. V prvi vrsti je to tradicionalno oglaševanje v tiskanih revijah v obliki oglasov ali strokovnih člankov. Je pa vse kakor ta način promocije povezan z dokaj visokimi stroški, prav tako pa je domet oglaševalske kampanje omejen na posamezno revijo ali kak drug tiskan medij. V zadnjem času je vse bolj priljubljen t.i. spletni marketing, ki pokriva področja spletnega oglaševanja, iskalnega marketinga in e-poštnega marketing.

Oglaševanje preko pasic (benerjev) ali Pay Per Click Advertising (PPC) je najhitrejša in najlažja metoda za pojavljanje in oglaševanje na internetu. Prednost takšnega načina oglaševanja je tudi kontrola nad stroški oglaševalske kampanje, saj omejimo stroške na podlagi obsega iskanja po izbrani ključni besedi in njene tržne vrednosti.

Optimizacija spletne strani (Search Engine Optimization – SEO) je za mnoge stroškovno najbolj učinkovita metoda pridobivanja novih obiskovalcev spletnih strani in s tem seveda tudi potencialnih strank.

E-mail marketing omogoča ciljno usmerjene in pripravljene marketinške kampanje preko baze e-mailov. Prav tako sodobni programi omogočajo redno in sistematsko spremljanje odziva potencialnih strank na naš e-oglas in informacijo. Vendar se je pri tem potrebno zavedati, da boste v ta del marketinga morali vložiti ogromno svojega časa in energije – po nekaterih raziskavah je potrebno v izdelavo seznama potenacilalnih strank vložiti kar 95% svojega časa. Pri vsem tem pa se je potrebno zavedati, da bodo stranke pripravljene od nas prejemati brezplačne oglase in sporočila samo, če bodo od tega imela kakšno korist oz. jim bodo naši nasveti in informacije pomagale reševati njihove težave in probleme. Zato je zelo pomembno, da pri oblikovanju raznih newsletterjev in podobnih oglasnih sporočil gledamo predvsem iz vidika končnega kupca in kaj mu lahko naše sporočilo doprinese.

To so načeloma glavne smernice, ki se jih morate držati pri izdelavi in oblikovanju vaše spletne strani. Seveda vam te informacije ne bodo dovolj za oblikovanje popolne spletne strani, ki bo zadovoljila vaša pričakovanja ter želje in pričakovanja potencialnih kupcev, vendar vas bodo informacije usmerile v različna razmišljanja ter vam omogočila, da problem pogledate tudi iz drugega zornega kota. Na ta način boste lažje in učinkovitejše prišli do popolne spletne strani. Vendar se pri vsem tem morate zavedati, da je spletna stran živ izdelek, ki ga morate redno vzdrževati in nadgrajevati, saj vas lahko v nasprotnem primeru konkurenca povozi (Vir: Povzeto iz priročnika: “Od ideje do učinkovite spletne strani, ki prodaja”).

Želim vam čim uspešnejšo spletno prodajo.