Mala podjetja si težko privoščijo tekmovanje na trgu z veliko kupci, preostane jim, da najdejo nišo, kjer je manjše količine mogoče nadomestiti z višjimi dobički. Tržna niša je ciljno usmerjen del trga. Pri iskanju tržne niše sledite naslednjim sedmim korakom:
- Naredite si seznam, s kom želite poslovati. Bodite kar se da natančni, ko določate geografsko lego tržne niše, vrsto posla, kupce. Dokler ne veste, s kom želite poslovati in kje te kupce najti, ne morete vzpostaviti kontaktov. Trendi gredo v smeri čim manjših niš – tako je na primer ciljni trg »najstniki« že prevelik, potrebno jih je podrobneje opredeliti, na primer »afro-američani z družinskim prihodkom do 40 tisoč dolarjev letno«.
- Osredotočanje. Ko se odločate, kaj boste prodajali, morate upoštevati, da ne morete delati vsega in za vse kupce ter da je manj pogosto več. Vaša niša ni enako kot področje poslovanja. Na primer, prodaja rabljenih oblačil je področje, medtem ko je niša prodaja rabljenih oblačil za nosečnice. Pri osredotočanju upoštevajte vaše znanje in izkušnje. Če ste na primer 10 let delali v svetovalnem podjetju in 10 let v manjšem, družinskem podjetju, je lahko vaša idealna tržna niša svetovanje manjšim, družinskim podjetjem.
- Spoznajte kupca. Da boste svoj ciljni trg kar najbolje zadovoljili, morate najprej točno vedeti, kaj želi. In da to ugotovite, je najbolje, da se s potencialnimi kupci pogovorite. Povabite manjšo skupino potencialnih kupcev in z njimi opravite fokusno skupino.
- Sinteza. Vaša tržna niša bi morala počasi dobivati svojo obliko, tako v geografskem smislu kot v smislu konkretnega posla. Dobra tržna niša ima naslednje značilnosti: skladna je z vašo dolgoročno vizijo; kar želite prodati, nekdo želi kupiti – imate torej dovolj kupcev; je skrbno načrtovana; je edinstvena; se razvija. Vprašajte se, ali vse to velja za vašo tržno nišo.
- Ovrednotite. Izdelek oziroma storitev, ki ga želite prodajati, ovrednotite po kriterijih, navedenih v prejšnjem koraku. Če ugotovite, da ste na katerokoli vprašanje odgovorili nikalno, opustite idejo o poslovanju s tem izdelkom ali storitvijo in poiščite novo zamisel.
- Testiranje. Svoj izdelek ali storitev testirajte. Potencialnim kupcem ponudite vzorec.
- Akcija! Sedaj je čas, da vaša ideja povsem zaživi. Za mnogo podjetij je to najtežja faza, a če ste se stvari lotili načrtovano, je strah odveč.
Ko vaše poslovanje zacveti, obstaja nevarnost, da zaspite na lovorikah. Nikar! Vsakih šest mesecev si odgovorite na naslednja vprašanja:
- Kdo so moji ciljni kupci?
- Kdo niso moji ciljni kupci?
- Kaj si kupci mislijo o meni?
- Se moja niša konstantno razvija?
- Lahko napovem življenjski cikel niše?
- Ali kupcem še ponujam to, kar si želijo?
- Se posla še lotevam s strastjo?
Odgovori na ta vprašanja vas bodo obdržali budne in na preži.
Vir:
http://www.entrepreneur.com/encyclopedia/term/82588.html