Trenutno se večina podjetij ukvarja s tem, kako zmanjšati stroške. Oglaševanje in na splošno marketing sta ponavadi med prvimi deli budgeta, ki jih podjetja krčijo. Zagotovo je prav, da se kot odgovoren lastnik podjetja vprašate, kaj in kje se vam še splača oglaševati in kje ne. Oglaševanje je vendarle nuja vsakega podjetja, saj bi močno zmanjšanje oglaševanja pomenilo manj naročil, kar bi posledično pomenilo še manj denarja za oglaševanje in še manj naročl in znašli bi se v začaranem krogu, iz katerega je težko najti izhod.
Če želite, da bo vaše oglaševanje kar najbolj uspešno, morate pred samim oglaševanjem poznati ciljno starostno skupino, primerjalne stroške oglaševanja v različnih medijih, kreativne priložnosti ter čas, kdaj bo oglas dosegel potencialne stranke. Ravno čas je tisti, ki gra največjo vlogo pri izbiranju oglasnega prostora, saj živimo v vedno večji naglici in je skoraj nujno imeti nove informacije, tudi novosti na trgu, neprestano na dosegu roke. Pred oglaševanjem je potrebno vedeti še, da se oglaševati splača samo takrat, kadar imate kaj pametnega povedati, kot recimo napoved novega izdelka ali storitve, odprtje nove trgovine, kupovanje kakšne znane osebnosti v vačem podjetju ali kakšna zelo ugodna ponudba. Skratka, oglas mora povedati nekaj, kar je za stranko zanimivo. Potrebno je vedetitudi, da je pravilo v oglaševanju ravno obratno od pravila, ki velja v poslovnih financah. V financah je potrebno tveganje razpršiti v čim več naložb, pri oglaševanju pa razpršen denar pomeni metanje denarja skozi okno. Bolje je 1000 ljudem povedati isto zgodbo dvajsetkrat, kot pa 10.000 isto zgodbo samo enkrat. Če nekomu nekaj povemo dvajsetkrat, lahko pričakujemo učinek, če omenimo zadevo enkrat, učinka zagotovo ne bo.
Razmere na področju oglaševanja se namreč drastično spreminjajo, kar je opaziti na vsakem koraku. Jumbo plakatov ob cesti, za katerega bi v Ljubljani porabili okoli 1000 evrov, v Mariboru malo manj, približno 850 evrov, zaradi vse gostejšega prometa in naglice na cestah skoraj nihče nima več časa pogledati, radijske postaje se poslušajo vedno manj, morda v avtomobilih, pa še tukaj je uporaba najnovejše avdio-tehnologije v porastu, revije so sicer še dobro brane, vendar oglasi niso več tako učinkoviti. 15 let nazaj je po raziskavah celostranski oglas za izdelek v vrednosti 60 EUR pridobil 340 kupcev, danes bo pridobil enega, maksimalno tri kupce, spremembe pa opažajo tudi tisti, ki se ukvarjajo s TV prodajo, saj le-ta preprosto ni več dobičkonosna. Posamezen oglas ne proda dovolj, da bi se ga splačalo vrteti, pa vendar TV prodajo na zaslonih ohranja spremenjen poslovni model – izdelke iz TV prodaje je sedaj možno kupiti tudi v večjih trgovskih centrih ali v spletni trgovini podjetja, ki oglašuje.
V primerjavi s preteklostjo se je tudi zgodil velik preobrat v cilju oglaševanja; cilj oglasa je v peteklosti bila prodaja, in sicer je bilo možno prodati, če je stranka oglas slišala 7-krat, danes je oglas potrebno slišati/videti tudi do 20-krat, cilj oglasa danes je pridobiti stranko, oziroma pridobiti podatke o njej. Novi oglasi morajo biti pripravljeni tako, da je odziv čim večji, zato je potencialno stranko potrebno pripraviti do tega, da nekaj naredi. Poleg tega mora odziv biti lahko merljiv, zato se v čdalje več oglasih pojavljajo kuponi, naslov spletne strani, koda za promocijski popust ali pa navodila, kam naj bralec pošlje SMS … (Vir: www.poslovni-bazar.si )
Kje torej oglaševati, ko pa se je način oglaševanja v tako kratkem času tako drastično spremenil? Kot na veliko večino poslovnih zadev, je tudi tukaj odgovor internet, in sicer spletno oglaševanje. Največji problem pri večini nespletnega oglaševanja je namreč ta, da težko vemo, kako učinkovito je, saj se pogosto zgodi, da ljudje niso navdušeni nad pošiljanjem kupončkov, SMS-ov itd. s povratno informacijo, ki je za podjetje izjemnega pomena in to je že prvi razlog, zakaj se vam bolj splača zmanjšati nespletno oglaševanje in raje oglaševati na spletu. Na spletu takoj vidite rezultate oglaševanja.
Točno veste koliko ljudi je videlo vaš oglas, koliko jih je kliknilo na vaš oglas, koliko ljudi si je ogledalo vašo spletno stran preko oglasa in koliko ljudi je kupilo izdelke preko oglasa, seveda pod pogojem, da imate pravilno nastavljene vse analize. Drugi pomemben faktor je denar. Če se le spravite zraven, lahko na spletu oglašujete precej poceni. Res je, da za takšno oglaševanje potrebujete kar nekaj znanja, vendar ko se enkrat naučite uporabljati orodja za oglaševanje, je oglaševanje precej ceneje, kajti sproti lahko spremljate učinkovitost, sproti lahko spreminjate oglase in jih prilagajate tako, da bolje delujejo in kadarkoli se lahko odločite za prekinitev. (Povzeto po: www.optimizacija-strani.info)
Avtor: Brigita Bec